Medya Ombudsmanı Bildirici: Gülben Ergen Hürriyet'ten 25 bin lira alıyordu

Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, Hürriyet'te Okur Temsilciliği yapmış olduğu dönemde yaşamış olduğu etik kavgasının bilinmeyenlerini, değindiği " Medyanın ombudsmanı Saray'ın medyası" adlı kitabında 

Medya Ombudsmanı Bildirici: Gülben Ergen Hürriyet'ten 25 bin lira alıyordu
08 Nisan 2021 - 13:54

Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, Hürriyet'te Okur Temsilciliği yapmış olduğu dönemde yaşamış olduğu etik kavgasının bilinmeyenlerini, değindiği " Medyanın ombudsmanı Saray'ın medyası" adlı kitabında müzisyen Gülben Ergen’ in Hürriyet gazetesinde 2018 senesinde sonlandırılan köşesi için ayda 25 bin lira ücret aldığını belirtti.

"Medyanın ombudsmanı Saray'ın medyası"; Faruk Bildirici, Hürriyet'teki etik kavgasının perde arkasını yazdı

Medyafaresi.com’da Bildirici’nin kitabından ilgili bölümlere yer verildi. Kitabın ilgili kısmı şöyleki:

“Demirörenler’in gelişinden sonrasında gazeteyle ilişkisi kesinlenlerden biri de Gülben Ergen’di. Her hafta Kelebek ekinde söyleşileri piyasaya çıkan Gülben Ergen’in “Kalbimi koydum” köşesi, Kasım 2018’de sonlanmış oldu.

Gülben Ergen’in bir müzisyen ve oyuncu olarak söyleşi yapması etik açıdan problemler yaratıyordu. Kendisinin de rol almış olduğu “Vezir Parmağı” filmiyle ilgili olarak Mahsun Kırmızıgül ile söyleşi yapmasını Okur Temsilcisi olarak eleştirmiştim. Kendi oynadığı filmin tanıtımını yapması yanlıştı. Gazete yönetiminin buna izin vermesini bir türlü anlaşamamıştım. Onca gazeteci dururken, yazı çiziyle ilgisi olmayan bir sanatçıya sayfalar açılıyordu.

Üstelik Gülben Ergen, muhabir ve editörlerin yanından bile geçemeyeceği kadar yüksek ücret alıyordu; ayda 25 bin lira. Mehmet Soysal, gazetede tutum önlemleri görüşülüp, tenkisat için çalışanların almış olduğu ücretlere bakarken farketmişti Gülben Ergen’in almış olduğu bu parayı. “Ona bu kadar para vereceğimize dört-beş editör çalıştırırız” demişti.

Demirören döneminde Hürriyet’teki nadir pozitif gelişmelerden biri diyebilirim bu karar için…

Üstelik bu arkadaşları, medya tarihinde pek görülmedik halde ev adreslerine gönderdikleri tebligatlarla işten çıkarmışlardı. Çalışanlara posta kanalıyla ulaşan tebligatta tek satırlık basılı bir gerekçe yer alıyordu:

“Yönetim kurulunun işletmesel sonucu uyarınca iş akdiniz 25 Ekim 2019 itibariyle feshedilmiştir. Bilginizi rica ederiz.”

Aslolan gerekçe atılanların derhal tamamının sendikalı olmasıydı. Doğan Medyanın Demirörenler’e satışından sonrasında güvence arayışına girdikleri için sendikalı olmuşlardı. Demirörenler’in de Doğan Grubu şeklinde sendika düşmanı bulunduğunu unutmuşlardı"



Kaynak Bağlantısı : T24

YORUMLAR

  • 0 Yorum